Bir Takım Tavsiyeler.
Konu Sahibi: KayraOyunBir, Kategori: Açık Beta Öneriler, 1 Yorum, 252 Okunma
BU KONUYU DEĞERLENDİR
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi
Kayra Online Üyesi
*
1
Mesajlar
1
Konular
1
Rep Puanı
07-07-2021, 09:38 AM
#1
Herkese merhaba bir arkadaşımın tavsiyesi ile oyuna başladım, fakat oyunda oynanabilirlik ve etkileşim nerdeyse hiç yok.
Kendi fikrimi burdan belirtmek istedim umarım dikkate alınır yapılır ve oyunun oynanabilirliği arttırılır.

- Günlük görevlerde verilen kırık güçlendirme taşı sayısı artırılmalı 200-300 yaratık kesiyoruz verilen 1 tane taş emeğimize yazık. (örneğin 1x 2x değil de 3x 5x verilmeli bu haliyle çok yetersiz zaten + basarken fazlasıyla tas kaybediyoruz.)

- Günlük görev puan sandığı içerikleri yeni eklenen rün ruhu, pet hapı, tecrübe hapı, zindan anahtarları
gibi şeyler ile daha da zenginleştirilmeli ki oyuncular puan toplama ve görev yapmaya teşvik edilmeli.

- Pet hapları oyunda var olan tüm petler için belli seviyelere kadar yeni eski farketmeden
kullanılabilmeli, bu haliyle oyunda hiç bir amacı yok.

- Rün sisteminde rünler benzer rünler ile + basma yada evrimleştirme tarzı bir rank sistemi ile daha da geliştirilmeli. Ayrıca slotlardan elde edilen ruh drop sayısı artırılmalı yükseltme yaparken zaten fazlasıyla yanıyor.

- Rün seviye yükseltme penceresine aynı anda birden fazla ruh ekleme gibi bir sistem eklenmeli şuan sistem çok kullanışsız tek tek yükseltme yapmak oyuncuyu çok yoruyor.

- Oyundaki tüm petler ve rünler için npc'lere belli miktarda pet exp'si ve rün ruhu veren görevler eklenmeli, pet ve rün seviyesi kasmak sadece farma bırakılmamalı bu haliyle oyuncuyu sıkmaktan başka bir amacı yok.

- Pet exp oranları yeniden düzenlenmeli ( mesela kadim zindanda set zindan daha fazla exp elde ediliyor aynı şekilde mesela zodah zindan da kayıp ada slotlarından daha fazla exp elde edebiliyoruz.)

- Oyundaki sihirli taş sistemine de toplu olarak taş birleştirme sistemi getirilmeli, şuan varolan sistem çok kullanışsız. Aynı şekilde mesela taş birleştirme, taş çıkarma, taş yerleştirme gibi işlemler de eğer pencere açıksa sağ tıklama ile eşyayı ve taşı pencereye hızlı şekilde ekleyebilmemiz gerekmekte sürükleme mantığı ile defalarca tekrarlanan işlem oyuncuyu hem yoruyor hem sıkıyor. ( bu sistem aynı şekilde eşya yükseltme için de yapılmalı)

- Solo oyun oynayan oyuncular için kayıp ada benzeri bir farm alanı açılmalı ve dropları da solo kasmaya göre ayarlanarak oyuna entegre edilmeli, şuan için zodah dışında solo oyuncular için 70 seviye farm yapılacak alan yok. Herkes grup olarak oyun oynamayı sevmiyor olabilir solo oyuncuların da düşünülmesi gerekiyor.

- Okçu ve bıçakçı sınıfının tüm yetenek dolma süreleri yeniden yapılmalı.( Örneğin bir şifacı alan hasarı olarak 4
vuruş yaparken okçu sadece 2 vuruş yapabiliyor.)

- Klan adasında merküt-kutay bölgelerinde her akşam kesilen Azrail bossu gibi iki klanın ortak savaş yapabileceği alana da farklı bir boss atılarak oyundaki pvp oynanabilirliği arttırılmalı. Bu haliyle her klan kendi alanın da boss kesip çıkıyor savaş filan olmadığı için de orasının pvp-klan adası olmasının bir amacı kalmıyor.

- Klan adasına random olarak sistem tarafından günün belli saatlerinde şef yaratıklar atılarak oyuncuların orayı kullanımı daha fazla teşvik edilmeli ki hem klan adasının kullanımı hemde pvp yapma kalitesi etkileşimi iyi duruma gelsin.

- Oyuna Boss etkinlikleri dışında sistem tarafından kontrol edilen random saatler içerisinde farklı mekaniklerde etkinlikler eklenip oyunun oynanabilirlik kalitesi arttırılmalı şuan ki haliyle günlük görevler dışında oyunda nerdeyse etkileşim hiç yok.(örneğin npc koruma, x2 maden toplama etkinliği, 2x ödüllü yaratık kesme etkinliği, 2x exp etkinliği gibi)

- Oyunda var olan tüm seviye petlerin, pet yumurtalarının, pet yiyeceklerinin kullanılabilirliğini arttırmak çöp olmasını engellemek adına belli seviyeye ulaşmış petlere var olan efsunlar harici mesela pasif yetenek yada evrimleşme vb bir sistem getirilmeli.

- Pvp arenası tarzında bir yer de günün belli saatlerinde açılan sadece 70 svy oyuncuların katılabileceği yaratıkları kes ödülü kap, malzemeyi topla ödülü kap tarzında etkinlikler oyuna eklenmeli.

- Boss etkinlikleri sırasında bot karakter açılmaması için önlemler alınmalı.(örneğin Boss etkinlik saatinde seviye farketmeden birden fazla hesap ile oyuna girenlere sınırlama getirilmeli. Mesela Azrail bossu ve cumartesi pazar günleri yapılan boss etkinlikleri gibi yerlere 5-10 hesap açıp katılanlara sınırlama gelmeli yada bu tip etkinlikler 70 seviye sınırlaması olan bir yerde yapılmalı)

- Kayıp ada gibi klan adasına da 70 svy sınırı getirilmeli.

- Oyundaki var olan harita sisteminin aynısı oyun ekranındaki küçük ekrana da entegre edilmeli ve daha da geliştirilmeli.

- Tüm karakterler için aktif-pasif-özel yetenek sistemi acilen oyuna entegre edilmeli.

- Tüm karakter yetenek kullanım animasyonları optimize edilmeli ve yeniden düzenlenmeli.

- Yetenek barına eklenen yeteneklerin açıklama penceresi isteğe göre kapatılabilmeli.

- İksir kullanım süresi, kalan süre vb şeyler oyuncu barında görünebilmeli.

- Sağlık yada enerji barı dolu iken iksir kullanımı engellenmeli.

- Oyuncu üzerinde bir iksir etkisi varsa başka bir iksir kullanırken uyarı vermesi sağlanmalı.

- Özel zindan bonus ödül dropları yeniden düzenlenmeli ve bu ödül penceresindeki zindandan çıkış tuşuna zindandan çıkmak istiyor musunuz diye bir uyarı penceresi eklenmeli.Bazen yanlışlıkla basıyoruz direk zindandan çıkıyoruz.

- Karakter stat penceresinde görsel olarak yansımayan sihirli taş rün gibi stat puan hatası giderilmeli.

- Lonca sistemine sadece lonca üyelerinin ve lonca ittifak üyelerinin katılabileceği Boss, Labirent, Kule gibi bölümler eklenerek lonca sistemini oyuncuların daha aktif kullanması sağlanmalı.

- Sadece iki loncanın birbirleriyle savaşabilmesi yada kendilerine özel boss kesebilmesi için oyununun lonca sistemine arena benzeri bir bölüm eklenmeli.

- Ödül avı sistemindeki ödüllerin bir kısmı yeniden düzenlenmeli ve daha kullanışlı hale getirilmeli. ( çevrimdışı süre ile birlikte belli bir aksiyon puanı sistemi ile daha da geliştirilmeli)

- Arena skor kazanma kısmında arenada tek bir taraftan oyuncu kaldığı zaman arenanın bitmesi sağlanmalı gereksiz yere oyuncu 15 dakika bekletilmemeli ve tek kalan tarafa bronze yada gümüş rozet yerine altın rozet verilmeli.

- Oyunun sosyal medya hesapları üzerinden hafta da en az iki gün etkinlikler yapılmalı oyuncu etkileşimi arttırılmalı.

- Oyunun sosyal medya hesaplarından herhangi birisi üzerinden hafta da en az bir gün Dev, GM, Yayıncı vb gibi oyun yetkililerinin canlı yayın yapması oyuncu ile etkileşimi arttırması yönünde çalışmalar yapılmalı.

- Oyuna ait YouTube kanalı üzerinden hafta da en az 1 yada 2 kez oyun ile ilgili etkileşimi arttıracak rehber, tanıtım, etkinlik tarzında videolar paylaşılmalı ve oyuna oyuncu çekilmesi için farklı çalışmalar yapılmalı.

- Oyundaki tüm haritaları ve maden materyalleri etkin kullanmak adına oyundaki tüm seviye reçete sistemi elden geçirilmeli ve yeni reçeteler oyuna eklenerek ticaret sistemi canlandırılmalı, malum reçeteler ve madenler oyunlardaki en büyük ticaret kaynağı, şuan ki haliyle ne madenlerin ne de var olan reçetelerin kullanımı hiç yok.

- Oyunda var olan tüm madenler kaldırılıp tüm hepsinin yerleri yeniden konumlandırılmalı, çünkü bazen kaya içerisinde, bazen su üzerinde, bazen ağaç üstünde çıkan madenler toplanamıyor hatta bazıları kayboluyor ve oyuncuların canını sıkabiliyor.

- Oyunda var olan tüm görev ödülleri her karakterin sınıfına uygun şekilde yeniden düzenlenmeli, şuan ki haliyle çok kullanışsız durumdalar.

- Oyunda var olan ve yeni eklenecek olan Boss yaratıkları daha etkin kılmak adına yeni materyal, reçete vb droplar oyuna entegre edilmeli ticaret sistemi ve boss kesimi daha fazla arttırılmalı.

- Sohbet penceresindeki ayar penceresine sohbette bulanan kanalları gizleme gibi bir ayar eklenmeli.(mesela farm sırasında grup sohbetini kapatma gibi)

- Oto toplama ayarına kaydetme gibi bir ayar getirilmeli.(Oyuna her giriş çıkışta sıfırlanıyor.)

- Oto toplama da tüm iksirler mavi renk olarak yeniden düzenlenmeli.

- Oto toplama da reçete iksir yada eşya toplama için bir ayar düzenlemesi yapılarak oto toplama ayarları daha da geliştirilmeli.

- Petlerin tokluk durumu oyuncu boş beklerken daha hızlı tükeniyor. Bu durum farm, savaş gibi durumlarda daha hızlı tükenecek şekilde yeniden düzenlenmeli.

- Oyunda sürüklemek istediğimiz tüm pencereler mause sağ tık tuşu ile de yapılabiliyor bu sadece sol tuş
olarak yapılacak şekilde düzeltilmeli. (bazen farm sırasında farklı hatalara sebebiyet verebiliyo .)

- Özel zindan, solo zindan, grup zindan gibi yerlerin bonus ödülleri yeniden düzenlenmeli ve daha tatmin edici ödüller verilmeli ki oyuncular bu zindanlara girmeye teşvik edilebilsin.

- Oyunda karakter değiştirmek için oyundan çıkmak yerine karakter penceresine dönüş için bir ayar
eklenmeli.

- Zindanlardan çıkarken grup bozulma durumu düzeltilmeli.

- Mumya zindanda mumyaların yavaşlatma süresi 1-2 saniye olarak değiştirilmeli yeni başlayan
oyuncular için çok büyük zorluk oluyor.

- Arena da skor kazanma ve alan fethetme gibi yerler için 2 dakikadan uzun süre canlanmayan oyuncular için otomatik canlandırma ayarı yapılmalı ve arenaların adına yakışır şekilde pvp yapılması adına daha etkin kullanılması sağlanmalı.

- Tüm karakterler de bulunan 5-10-15 saniye gibi süren yetenek süreleri tekrar düzenlenip kullanılabilirliği arttırılmalı. Bu haliyle hem çok kullanışsız hemde oyuncuyu aşırı derece de yoran bir sistem.

- Tüm karakterler için (örneğin okçu bıçakçı yada savaşçı çift balta gibi) 2. silah kombinasyonları için kısayol tuşu eklenmeli ve bu 2.silah kombinasyonları daha da güçlendirilmeli.( Tek düz sınıf mantığı ortadan kaldırılmalı ve ayrıca 2. silah hasar oranları 1. silah hasar oranının 3/1 olmak yerine 2/1 olarak değiştirilmeli. mesela okçu yay silahı fiziksel hasarı 1200+ iken okçu çift bıçak silah fiziksel hasarı 400+ gibi bu oranlar tüm sınıflar daki 2.cil silahlar da aynı ve yeniden düzenlenmeli)

- Arena etkinlik yöneticisindeki efsun değiştirme bölümünün aktif kullanımı için bu kısımda istenen arena materyal sayıları yeniden düzenlenmeli şimdi ki haliyle 1 oyuncunun düzgün bir efsunu elde etmesi haftalar hatta aylar sürebilir bu nedenle burası çok kullanışsız durumda.

- Lonca sistemine lonca deposu gibi lonca marketi, lonca toplanma alanı, lonca barınağı vb. bölümler eklenmeli.

- Klan parasının kullanımı için farklı materyal ve eşyalar elde edilebilecek klan tüccarı, klan marketi, klan npcleri vb
bir sistem oyuna entegre edilmeli.

- Oyundaki meslek sisteminin (kimyacı sarraf aktar vb) daha aktif kullanımı için farklı iksir taş vb reçeteler oyuna eklenmeli kullanabilirliği artırılmalı.

- Skill cooldown süreleri ile çakışan iksir süreleri hatası düzeltilmeli.

- Genellikle zindanlar da karşılaşılan yetenek kullanamama hatası acilen giderilmeli.

- Eskişehir yakınında ki düello kısmında sınıf yada klan farketmeksizin kesilen oyunculardan gelen klan parası klan rütbesi gibi durumlar hata mı yoksa normal mi bunun için bir dipnot açıklaması verilmeli. ( mesela kutay klanına ait iki oyuncu birbirlerini kesince klan parası ve rütbesi elde ediyorlar.)

-Tüm karakterler için pvp dengelemesi yeniden yapılmalı.(mesela bazı yeteneklerin kullanımları pvp ve pve olarak ikiye ayrılabilir)

Şimdilik oynayarak deneyimleyebildiğim ve gördüğüm eksik hata önerilerim bunlar umarım dikkate alınır ve dezeltilir.
Okuyup inceleyen herkese şimdiden teşekkürler.
İyi forumlar.
Moderatör
*
38
Mesajlar
1
Konular
2
Rep Puanı
07-09-2021, 12:55 PM
#2
Merhaba,

Önerilerinizi yetkili ekibe ileteceğim. Destekleriniz için teşekkür ederiz.

İyi günler dilerim.


Foruma Git: